Advies en implementatie
in digitale documentlogistiek

Interim management.

Het herinrichten van bedrijfsprocessen in combinatie met vernieuwende automatisering heeft meestal verstrekkende gevolgen voor de betrokken afdeling.
Hun manier van werken zal ingrijpend wijzigen en meestal ontstaat een personeelsoverschot.

Dit is niet alleen confronterend voor de afdelingsmanager, maar vaak ook nog eens te zwaar om uit te voeren naast de overige taken.
Het proces-ontwerp en de consequenties daarvan zullen afgestemd moeten worden met de ondernemingsraad, de medewerkers die het ondergaan n andere belanghebbenden.
U wilt daarna een afdeling die haar taken gemotiveerd uitvoert in de nieuwe setting en u wilt zorgvuldig omgaan met eventuele herplaatsing of afvloeiing.

Het kan daarbij zinvol zijn om dit proces te laten uitvoeren door een interim manager. De afdelingsmanager doet daarbij tijdelijk een stap opzij.

Ludoc B.V. heeft ruim e ervaring met business proces redesign en de personele invulling van het nieuwe proces. Daarbij is steeds de dagelijkse leiding reeds overgedragen vr de inzet van nieuwe techniek, zodat de transitie optimaal begeleid kan worden.

Daarbij is er uiteraard optimale afstemming met de afdelingsmanager, die na het proces de dagelijkse leiding weer op zich zal nemen.

Home